Yerli Mekan -- Mekanın Burası
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Gençlerin Yeni Mekanı Yerli Mekan Herşeyi Bulabilirsiniz
 
AnasayfaAnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
En kısa zamanda yeni gelışmelerle karsınızda olacagiz...

 

 Sigara üreticilerinin İtirafları

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Medya..!
Moderatör
Moderatör
Medya..!


Kadın Ikizler Keçi
Mesaj Sayısı : 240
Yaş : 33
Nerden : İstanbul...
İş/Hobiler : Voleybolcu
Ruh Hali : Sigara üreticilerinin İtirafları Parano10
Points : 56849
Kayıt tarihi : 08/06/09

Sigara üreticilerinin İtirafları Empty
MesajKonu: Sigara üreticilerinin İtirafları   Sigara üreticilerinin İtirafları I_icon_minitimePerş. Haz. 11, 2009 3:32 pm

Sigara üreticisi şirketlerin yönetici ve avukatlarının dehşet verici itirafı. Şirketler, 5 yaşından itibaren ilköğretim ve lisedeki gençleri hedef kitle olarak görüyorlar.


Sigara ve tütün üreticisi yabancı şirketler, hazırladıkları raporlarda özellikle gençleri hedef müşteri olarak seçtiklerini itiraf ediyorlar. Sigarayla Savaşanlar Derneği tarafından yapılan açıklamada şirketlerin pazarlama stratejilerinin, 5 yaşından başlayarak 12-18 yaş grubundaki gençler üzerine kurulduğu belirtildi. İşte yabancı şirketlerin gençler üzerine kurdukları pazarlama stratejisi ve itiraf niteliğindeki araştırma raporları:

Philip Morris: 13-19 yaş bizim için çok önemli

Philip Morris'in Richmond'daki Pazarlama Müdürü Robert B. Seligman'a Araştırmacı Myron E. Johnston tarafından yollanan rapor (1981): "Bugün 13-19 yaş arasında olanlar, yarın için potansiyel ve sürekli müşteri olacaklardır ve sigara tiryakilerinin çok büyük bir yüzdesi bu yaşlarda sigaraya başlamaktadırlar. Kırmızı Marlboro'nun başarısı büyük ölçüde bu yaş grubundaki müşterilerine bağlıdır. Kırmızı Marlboro büyüme çabası içinde olan çocukların büyüklük göstergesi haline gelmiştir. 13-19 yaş grubunun sigara içeme alışkanlığı Philip Morris için çok önemlidir."

Brown & Williamson: Asıl hedefimiz liseliler

Brown & Williamson Sigara Firması'nın avukatı Addison Yeaman'ın, sigara şekerleri üreten bir fabrikaya yazdığı 1946 tarihli mektupta şu ifadeler yer alıyor: "Şimdiye kadar, bizim markamızın kullanılıyor olmasından hiçbir rahatsızlık duymadık. Bizim reklamımız için hiç de kötü değil. Bizim işimizin temel hedefi lise öğrencileridir."

Çocuklar için ballı sigara üretilmeli

Brown & Wilkinson Araştırma Raporu: "Ergenlik çağındaki çocukların tatlı sevdikleri bilinen bir gerçektir. Bu durumda sigaralara bal konulması düşünülebilir."

Lorilard Raporu: "Araştırmalara göre, gençler sigara markası seçimlerini daha çocukluklarında, beş yaşından itibaren belirliyorlar. Genç sigara kullanıcılarının bağımlılığı hakkındaki araştırmalar, onların ilk başta bağımlı olmayacaklarını düşündüklerini, ancak pişman olduklarında ise çoktan bağımlı olduklarını gösteriyor."

R. J. Reynolds'un 1977-1986 Pazarlama Hedefleri Raporu: "Araştırmalar, 14-18 yaş grubunun giderek artan bir oranda sigara içtiğini göstermektedir. R. J. Reynolds bu pazarı iyi değerlendirmeli ve bu gruba yönelik yeni bir ürün piyasaya sürmelidir, böylece endüstrideki payımız uzun bir süre büyüyecektir."

1975 R. J. Reynolds Raporu: "Camel büyümesini garantiye almak için, yeniliklere açık olan ve geleceğin sigara işini temsil eden, 14-24 yaş grubunu hedeflemelidir." Imperial Tobacco: Reklamlar gençlere yönelik yapılmalı Imperial Tobacco Şirketi'nin Raporu 18 Ekim 1977: "Ergenlik çağındaki çocuklar, özgürlüklerini bir sembolle ortaya koyma eğilimindedirler, sigara yetişkinlikle özdeşleştiği için ve yetişkinler sigarayı çocuklara yasakladığı için, en önemli semboldür. Sigaraya yeni başlayanların bugün hissettikleri, endüstrinin geleceği için bir göstergedir, araştırmanın bu bölümüne çok dikkat edilmesi gereklidir. Proje 16 sigara alışkanlığının oluşumuyla ilgili her şeyi öğrenmeyi hedeflemektedir. Lise öğrencilerinin sigara için bugün düşündükleri gelecekteki tütün kullanımları için bir öngörüdür. Özellikle 12-13 yaş grubunun bu konu hakkındaki görüşlerine önem verilmelidir. Ergenlik çağındakilere yönelik reklamlar yapılmalıdır, bu reklamlar yapaylıktan uzak ve dürüstçe yapılmalıdır."
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.yerlimekan.yetkinforumcom
SaMT-ı ÜMiD
Admin
Admin
SaMT-ı ÜMiD


Erkek Mesaj Sayısı : 1603
Kişisel İleti : SaMT-ı ÜMiD # mASUmhane Beden
Ruh Hali : Sigara üreticilerinin İtirafları Ozlemi10
Points : 20059104
Kayıt tarihi : 25/02/09

Sigara üreticilerinin İtirafları Empty
MesajKonu: Geri: Sigara üreticilerinin İtirafları   Sigara üreticilerinin İtirafları I_icon_minitimePerş. Haz. 11, 2009 7:25 pm

sağol
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://yerlimekan.yetkinforum.com
 
Sigara üreticilerinin İtirafları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Patron - Yak Bir Sigara (ft Pit10)
» Sigara ve alkolün zararları
» hangı marka sıgara ıcersınız

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Yerli Mekan -- Mekanın Burası :: Eğlence :: Konu Dışı-
Buraya geçin: